onsdag, september 27, 2006

Gymsokker - en trussel mot miljøet?

Hei! Jeg er en aktiv og miljøbevisst gutt som i langt tid har kunnet nyte gymsokkens gleder. Å sprade over linoliumsgulvet i gymsokker i skolens gymnastikktimer har gitt meg en stor frihetsfølelse - og god samvittighet - inntil nå. Det har nemlig kommet meg for øre at plasten gymsokkene er laget av er svært skadelig for miljøet (jeg pleier å brenne dem når de blir sure) og at gymsokkindustrien er blant værstingene i klassen. Stemmer dette? Bør jeg legge gymsokkene på hylla?

Hei Colin!
Det er godt mulig at det ikke bare er i gymsalen at miljøet blir dårlig av gamle og velbrukte gymsokker, men dette er et spørsmål du bør prøve å få besvart hos andre organer, som f.eks. Statens forurensningstilsyn
http://www.sft.no.

Ingen kommentarer: