søndag, desember 10, 2006

Gymsokksang (tant Dopamin & den konkreta kunden)


SOCKEPLAST


Jag minns när man var liten
När man gick på dagis
Då var dom väldigt försiktiga så man inte skulle ramla och slå sej
när man sprang omkring och lekte och tjivades med de andra små barnen
Så då fick vi ha en viss grej på våra fötter, som man aldrig glömmer

Jag vill ha ett utedass
Jag vill åka skridskor
Äta gröt i stora lass
Men inte krocka rutor

Jag vill ha sockeplast
Jag vill ha sockeplast
Jag vill ha sockeplast
Jag vill äta sockervadd

För, jag vill ha sockeplast
på mina fötter
Inte vara nån till last
för att jag är trötter
Jag vill ha ett utedass
Jag vill åka skridskor
Inte vara till nån last

Jag vill inte sitta
bakom massa stängsel
med en massa folk som
tittar på en trängsel
Nej!

Jag vill ha sockeplast
Jag vill ha sockeplast
Jag vill spela Alfapet
Jag vill spela Alfapet

Mina nya sockeplast
Jag spelar kastanjetter
Jag spelar en massa konstiga roller
och jag ser att bakom dej kommer Molle i Baren!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastisk!